30-06-2020 | Algemeen

Het clubhuis gaat voorzichtig weer open

het clubhuis gaat
voorzichtig weer open en dit zijn de officiële richtlijnen welke wij
moeten volgen :


 


  • Uitgangspunt is dat
    afspraken helder en hanteerbaar zijn voor alle horecaondernemers,
    medewerkers, gasten en leveranciers.

  • Medewerkers, gasten en
    leveranciers houden zich aan de richtlijnen van overheid en RIVM.

  • Ondernemers zijn
    verantwoordelijk dat de huisregels en de regels van het protocol worden
    nageleefd. Zij spreken gasten aan bij het niet naleven van de regels.
    Wanneer gasten de regels niet willen opvolgen en/of weigeren te vertrekken
    dan schakelt de ondernemer boa’s of andere handhavers in.

  • Uitgangspunt is een
    beheerste openstelling naar activiteiten en het voorkomen van (te) grote
    aantallen gasten.

  • Koninklijke Horeca
    Nederland, horeca ondernemers en overheid communiceren over de afspraken.
    Horecagelegenheden maken de afspraken zichtbaar:



      1. op de
        terrassen

      2. bij alle ingangen
        van de horecavestiging

      3. binnen de
        horecavestiging

      4. op website en
        social media


 

Algemene richtlijnen voor horecaondernemers:

1. Zorg dat iedereen 1,5 meter afstand tot elkaar kan
houden. Dat geldt zowel binnen als buiten. Dat geldt voor medewerkers, gasten,
maar ook afhalers, bezorgers en leveranciers.

2. Handhaaf met deurbeleid en toezicht op naleving van de
regels. Als de ondernemer niet aanwezig is, dan is de bedrijfsleider daarvoor
eindverantwoordelijk.

3. Wees extra alert op de regels van sociale hygiëne (voor
bedrijven met een Drank en Horecawet vergunning) in relatie tot waarborgen van
de 1,5 meter.

4. Zorg voor maximale bedrijfshygiëne, vooral in de keuken,
sanitaire voorzieningen en de pinterminals.

5. Reinig tafels, stoelen en menukaarten grondig als gasten
het bedrijf hebben verlaten.

6. Instrueer de medewerkers over de hygiënische maatregelen
(bv. handen wassen) die zij in acht moeten nemen, voorzie ze van hygiënische
hulpmiddelen (bijvoorbeeld desinfecterende middelen en eventueel mondkapjes en
handschoenen).

7. Als er updates komen op deze afspraken worden die zo snel
mogelijk gecommuniceerd.

 

Algemene richtlijnen voor de medewerkers:

1. Als je verkouden bent of griepverschijnselen hebt; blijf
thuis en kom niet werken.

2. Leg de hygiëneregels en de procedure rond uitserveren en
afruimen aan de gasten uit bij het opnemen van de bestelling.

3. Houd 1,5 meter afstand, zowel in de ruimten waar alleen
het horecapersoneel komt (bijvoorbeeld de keuken) als in de ruimten waar ook
gasten komen.

4. Wijs zowel gasten als je collega’s er op als de regels
niet na worden geleefd.

 

Algemene richtlijnen voor de gasten:

1. Houd 1,5 meter afstand tot andere gasten en de
medewerkers. Maar:

a. aan een tafel mogen maximaal 2 personen of een
gezamenlijke huishouding die uit meer personen bestaat, binnen 1,5 meter van
elkaar zitten

b. aan de bar mogen maximaal 2 personen of een gezamenlijke
huishouding die uit meer personen bestaat, binnen 1,5 meter van elkaar
zitten.

2. Op het terras mag je alleen zitten, niet staan.

3. Blijf thuis als je verkouden bent of griepklachten
hebt

4. Het horecabedrijf kan gasten weigeren bij vermoeden van
verkoudheid- en/of griepklachten

5. Volg altijd de aanwijzingen van het personeel op

6. Was bij binnenkomst grondig je handen

7. Was na het toiletbezoek grondig je handen

8. Betaal contactloos (pin of mobiel)

9. Wanneer je je niet houdt aan de 1,5m regels van het
horecabedrijf en/of de geldende 1,5m regels van de overheid dan kan de toegang
tot het horecabedrijf worden ontzegd. Schade die het horecabedrijf lijdt door
jouw handelen in strijd met die regels kan op jou worden verhaald.